Zareef in my womb

Zareef in my womb

Sunday 7 October 2012

Pasta-ghetthi with carrot sauce

Nama resepi ni pelik tul,tapi dah boleh agak da apa menu yang aku masak hari ni.Susah nak letak nama resepi ni.Aku buat pun asal boleh je.Janji anak aku dapat makan dengan apa yang ada.Asalnya hari ni nak buat spaghetthi bolognese versi baby,makanan favourite Zareef masa umur 11 bulan lebih.Tapi tomato dalam peti ais dah habis rupanya.Aku tak keluar pergi kedai pun semata2 nak beli bahan masakan yang tak cukup.Aku memang jenis simple.Sama jugak dengan masakan aku.Apa yang ade dalam peti ais aku masak.So,jadi la resepi yang tak seberapa ni.Apapun Zareef tak menolak untuk makan sebab die pun makan je apa yang aku masak.Like mother like son....ewwah2


Bahan2nye: Pasta Bowties dan Spaghetthi san remo
-pasta bowties tu aku patah2 kan jadi kecil dan spaghetti tu aku patah dua je
-rebus selama 20-30 minit dengan unsalted butter

Bahan2 utk sauce: 1/2 biji bawang besar, 2 ulas bawang putih,1/2 biji lobak merah,seketul isi ayam,1/2 biji kentang
-bawang besar dan bawang putih dipotong dadu
-lobak merah,ayam dan kentang di potong kecil2 dan di rebus selama 20 minit
kemudian di kisar halus
-tumis bawang dengan olive oil
- setelah keperangan,masukkan bahan kisar tadi,masak sehingga kuah jadi likat




















No comments: