Zareef in my womb

Zareef in my womb

Wednesday 30 January 2013

Banana bread pudding

Rajin pula aku hari ni,rasa nak buat bread banana pudding untuk Zareef.Fresh milk dekat rumah tak de,jadi aku ganti dengan yogurt jer.Blog aku ni bukan nak ajar mommies semua memasak sebab semua mommies kat luar sana dah memang terror memasak.Blog aku ni sekadar nak share dengan mommies semua bagaimana cara aku buat makanan anak tanpa menggunakan banyak bahan dan  mudah.Bukan bermakna tak cukup bahan kita tak boleh nak memasak untuk anak.Makanan untuk anak ni kalau boleh yang paling simple sebab kita tak tahu cara penerimaan anak terhadap makanan yang kita masak.Tak perlu beria2 nak cari bahan itu ini semata2 nak masak makanan anak.Bukan bermaksud kita pemalas atau kedekut,bersifat sederhana adalah lebih baik untuk elak pembaziran.Betul tak uols?Anyway,resepinya seperti di bawah:





Sebiji telur dipukul kembang,beberapa biji pisang emas di lecek



Sekeping roti,satu sudu besar unsalted butter yang telah di cairkan,2 sudu besar yogurt dan beberapa biji kismis untuk hiasan



masukkan telur dalam mangkuk pisang yang di lecek,bersama yogurt dan butter kemudian  sekeping  roti yang telah di carik

gaul sebati,masukkan dalam foil aluminium,letak kismis  kemudian bakar dalam suhu 200c selama 30 minit,




Siap di bakar dan boleh  juga di simpan dalam peti sejuk

No comments: