Zareef in my womb

Zareef in my womb

Wednesday 9 January 2013

Bihun goreng telur

Hari ni aku buzy keje dekat wad.Almaklumlah karenah pesakit ni pelbagai.Kena redha je la.Balik rumah jer aku siapkan dinner untuk Zareef.Aku masak bihun goreng je.Simple...x remeh pun.Untuk dinner papanya aku hanya masak kari ayam.Cukuplah satu lauk dengan telur dadar je.Mujur suami faham kerjaya aku yang tak menentu.Itu belum lagi kalau ader partime job,Mujur aku tak terikat dengan talent agency.Aku boleh datang casting atau terima job jika tidak bekerja serta atas izin suami.Akhir2 ni asyik dapat casting call tapi masa tak mengizinkan.Aku perlu utamakan kerja dan keluarga.Nak sambung belajar pun aku tak mampu sebab anak masih menyusu badan dan aku dah kurang minat nak belajar memandangkan tanngungjawab aku  tak terpikul.Apatah lagi suami kerja syif.

Resepi bihun goreng:

-tumis bawang merah dan bawang putih dengan olive oil
-masukkan sedikit ikan bilis yang di potong halus /ditumbuk
-masuk sebiji telur dan tauhu yang di potong dadu, dan masukkan bihun yang telah direndam
-bubuh sedikit air untuk lembutkan bihun yang di goreng

Siap untuk di makan.


No comments: